Aanstaande donderdag reist de Westfield Cup Clan af naar Dijon Prenois in Frankrijk 🇫🇷. Een rit van 800 km+ ! Je moet er wel wat voor over hebben om hier te willen racen!
Snel door Frankrijk knallen kan een gevalletje “Rekening Man” worden. Pinnen mag! Dus u bent gewaarschuwd. En wettelijk ben je verplicht minimaal 2 alcoholtesters aan boord te hebben. Maar je wordt niet beboet omdat de wet wat schimmig is! Enfin, rare jongens die Fransozen!
Het Circuit.
Het is dan ook een heerlijk circuit – gemaakt voor de Westfield Cupracer!
Rij even een rondje op racesnelheid mee: het is essentieel om perfect uit de Courbe de Pouas (de laatste niet te onderschatten bocht voor het lange rechte eind) te komen. Dan begint het feest! Dicht achter je voorganger kruipen is het devies. En dan nog voor start/finish door de geweldige slipstream toeslaan en een belangrijke plek pakken. Hier gaat dit jaar zeker weer het een en ander gebeuren! Want let even niet op en je verliest zo maar één of meer plekken…
Vervolgens duiken de Westfield CupRacers de achtbaan in. De Double Droite de Villeroy (de dubbele bocht naar rechts), de “S” de Sabeliers en de Gauche de la Bretelle (de linker die naar beneden duikt) staan garant voor fenomenale bochten snelheden. Hier inhalen is mogelijk maar dan moet je wel van hele goeie huize komen. Gewoon er naast zetten is er niet bij. Een ieder is hier super alert en houdt de ideale lijn aan naar de Parabolique.
De Parabolique bocht brengt de snelheid van de Westfield helemaal in de kelder. De scherpe naar rechts omhoog lopende doordraaier kan op meerdere wijzen worden aangesneden door de ruimte aan de linkerkant. Twee wielen over de witte lijn mag en hierdoor kan snelheid worden gewonnen met het uit accelereren. Maar iedereen weet dat inmiddels dus inhalen is hier een kwestie van heel laat in remmen voordat je beheerst op het gas moet.
Vol gas naar de Double Gauche de la Bretelle (de dubbele bocht naar links) en de Courbe de Gorgeolies Voor de meesten probleemloze bochten. Maar dan is het oppassen geblazen en zeker als de omstandigheden nat zijn ! De Virage de la Combe en de daarop volgende laatste bocht de Courbe de Pouas zijn door hun verkanting toch wel tricky maar o zo belangrijk voor dat lange eindeloze rechte eind. Je raakt de lichte Cupracer hier zo maar kwijt en dat willen we niet. Dus stay focussed!
De Kanshebbers.
Na de 1e race op Zandvoort is het duidelijk. Willem Vriend is geenszins van plan ergens punten te morsen. En dus ook niet op Dyon Prenois. Willem heeft meermaals bewezen uitstekend de weg te weten op dit circuit. Maar hij is niet alleen!
Rainer von Klier ist unserem Deutschen Freund und ist schnel! Zeer snel! Ook hij is hier in zijn element dus hou de spiegels in de gaten!
Rising Star Ronald Lenters is voor de duvel niet bang. M.a.w. absoluut geen outsider meer! Hij heeft zijn rechtervoet nog op het metaal als een ander ‘m al wisselt naar de rem!
En Lex Peters maakt het rijtje van de 4 musketiers van de Born Renstal vol. Lex is in de regen bloedsnel en ging in 2016 vrolijk iedereen voorbij. Buitenom! Laten we allen hopen dat het droog blijft?
M.a.w. deze Born Identity clan is snel und sehr schnell!
Team Stakenburg MotorSport zet 2 Jokers in. Naast de andere teammembers Mies Van Grunsven, Yves Deplus en Jan Frensch zijn deze heren absoluut niet grappig en zeker niet achter het stuurtje in de 6-punts gordel! De oud kampioenen Jan Stakenburg (2012) en Dennis de Groot (2013) gaan de broodnodige weerstand verzorgen. Jan rijdt weliswaar in de Cupracer van John Pronk – 👍 John – maar hem kennende gaat die echt niet zitten pitten. Dat geldt ook niet voor Dennis die meestal na de start nog wel even z’n riemen organiseert maar als alles goed zit vervolgens bijna sneller is dan de videocamera…
Hans Wellink is ook zo’n beest. Hij deelt samen met Hayley Lazell het stuur. Hayley rijdt de “binnenlandse” evenementen en Hans de “buitenlandse”. Rien ne va Plus, deze Race is echt meer van u! Dus wees gewaarschuwd want Hans heeft bewezen dat Dijon Prenois een circuit is wat hij rauw lust: “He eats the Competition for Breakfast”! Bovendien is hij BBQ expert dus wie doet hem wat?
Zonder alle andere deelnemers te kort te doen – want iedereen knalt hier en heeft dus maximale Fun – laten we het nu echt hierbij. Ivan Kok is de ongekroonde koning van de verslaggeving en dat willen we graag zo houden. Hopelijk is niemand gepasseerd en wordt ook niemand gepasseerd op dit uitdagende stukje asfalt 😁.
Aan iedere rijder en toeschouwer: Enjoy The Ride!